Denna månad hade jag 11k kvar efter räkningarna. 5k direkt in i sparande, 2k mat, 600kr bensin så utöver det alltså 3400 att spendera på nöje. Tycker jag är rätt lagom. Men för att svara på frågan; man bör ha så mycket kvar efter räkningarna att man inte.behöver oroa sig för om det ska räcka Om du sparar på 10 års sikt eller mer alternativt inte sparar till något särskilt utan mest tycker att det är bra att ha lite sparpengar rekommenderar vi dock att stoppa allt utom bufferten i aktiefonder Tänk alltid långsiktigt Investera aldrig pengar som du kan behöva inom en snar framtid. Du bör alltid ha sex månaders buffert på sparkontot och resten kan du investera långsiktigt. Tänk på hur mycket du får tillbaka av dina investeringar efter flera år och inte efter några få veckor Ska göra min första säsong i italienska alperna nu, men har inte rikigt koll på hur mycket pengar man borde ha med sig ner. Jag har tänkt jobba där nere..
- En gammal tumregel är att andelen räntefonder i sitt sparande ska vara samma som ens ålder. Är du 20 år ska du alltså ha 20 procent räntefonder, säger Joel Holm. Vill man ta lite större risker.. Det du ska tänka på att ditt nya sparkonto ska omfattas av insättningsgarantin, vilket innebär att om banken skulle gå i konkurs så är du garanterad dina pengar upp till 950 000 kronor. Ser du ett erbjudande från en mindre aktör som erbjuder dig tex 6% på ett sparkonto skulle det hissa en varningsflagg hos mig
De pengarna du ska ha om 5-10 år är inte riktigt lika självklart. För mer kortsiktiga investeringar spelar det viss roll hur mycket du är beredd att chansa, i aktier är att köpa aktier/fonder och sedan äga dem. Att spela på aktier är att köpa och sälja aktier för att man tror att de är över- eller undervärderade Att spara eller inte spara (och hur mycket) - det är frågan Kategori: Spara pengar Publicerat den 31 januari 2017. Att ha pengar sparade i form av en buffert, alltså sparpengar som är lätta att få fram och som kan användas vid en oväntad utgift eller om man skulle tappa inkomster under en period, är väldigt viktigt
Kortsiktigt sparande - Till exempelvis en resa eller något man behöver. Även här tycker jag du ska undvika börsen. I bufferten tycker jag man ska 1-4 månadslöner beroende på hur man bor och hur många man är i familjen Hur mycket behöver jag spara till min pension? Ta reda på ungefär hur mycket du behöver spara för att få din önskade framtida pension. Tänk på att prognosen är en upattning och ingen garanti för din framtida pension
Hur mycket du ska betala i ränta kan variera, men hos alla banker kan du välja hur lång bindningstid du vill ha på lånet. De flesta har bindningstider mellan 3 månader (kallas oftast rörlig) och upp till 10 år. Du väljer bindningstid först när du har skrivit kontrakt Vanliga sparkonton är populära - men ger i dag rekordlåg avkastning. Använd dem främst till buffertsparande, tipsar Nordnets sparekonom Joakim Bornold. - Kom ihåg att du förlorar pengar på sparkontot, säger han. Här är expertens bästa tips
De flesta vet att det är bra att spara. Det som kan vara klurigt är att veta hur man ska göra det. I detta inlägg får du veta mer om tre olika alternativ till hur du kan göra med dina sparpengar. Vad de innebär, fördelar och nackdelar Om du ska plugga så behöver du ändå anpassa dina utgifter till det du får från CSN, om du inte tänker använda dina sparpengar för att förgylla studietiden. I så fall kan du använda denna lägre månadsbudget för hur mycket buffert du behöver (säg 3 månader) Är lite nyfiken på hur stor summa ni tycker man ska ha sparad för att anses ha mycket sparpengar? Det verkar variera väldigt mycket! Vad tycker ni är mycket sparpengar? Tänker främst på de som är över 18, har flyttat hemifrån och måste klara sig själv Det beror förstås på hur man ser det. Att pensionen stiger med 8 procent innebär egentligen bara att den ska betalas ut på färre år. Men om det betyder att du får ut mer pengar varje månad och kan göra det du drömmer om som pensionär så är det väl att betrakta som en bra avkastning
3. Räkna ut hur mycket pengar som behövs. Nu är det dags att ta våra 240 000 SEK och räkna ut hur mycket totalt kapital som behövs för att kunna leva på en utdelning om 4 % per år. Först och främst delar vi beloppet med 4 för att räkna ut hur mycket en procent av vårt kapital behöver vara värt. 240 000 / 4 = 60 00 SVAR. Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga! Tillämplig lag. Regler som behandlar frågor om bostadstillägg hittar vi i Socialförsäkringsbalkens 99 - 103 kapitel ().Finns ingen maxgräns för hur mycket pengar på banken du får lov att ha
Vill du veta mer om hur många fonder man ska spara i så kan du läsa det här. - Hur mycket pengar ska man spara i fonder? Jag rekommenderar att man sparar 10% av sin lön varje månad i aktier eller fonder. Dvs, har du en lön på 25 000 kr så försök att sätta av 2 500 kr per månad till ditt sparande Hur ska man investera sitt kapital på bästa sätt? Till stor del beror det på hur långsiktigt du sparar och hur stor risk du är beredd att ta. Att spara pengar är en bedrift i sig, men den verkliga konsten är att investera dem smart så att du får hög avkastning Hur mycket bostadsbidrag kan man få? Bostadsbidraget baseras dels på den bostadskostnad som du söker bidrag för, dels på inkomsten för ditt hushåll. Hur mycket du som mest kan få i bostadsbidrag beror också på om du har barn som bor hos dig eller inte Varför ska man spara med ränta? Sammanfattningsvis är sparkonto med insättningsgarantin ett väldigt tryggt och smidigt sparande som tack vare sparränta kan växa över tid. Men glöm inte att räkna in inflationstakten i Sverige som en faktor i ditt val av sparande, så att dina sparpengar behåller så mycket köpkraft som möjligt över tid Jag har själv varit där du var, och jag lyckades på något vänster komma ur min bubbla. Så här i efterhand när jag snart fyller 30 kan ord inte beskriva hur mycket jag hade fel angående när jag var 20. Jag trodde att man växer upp, går klart gymnasiet, pluggar vidare, skaffar ett jobb och sen sparar man pengar
Hur mycket vi ska spara styrs av vår privatekonomi, hur länge vi jobbar och vilken livsstil vi vill ha sedan Det spelar ingen roll hur mycket du sparar, det mest väsentliga är att du sparar. Ett enkelt tips är att man börjar spara ganska lite pengar och sedan ökar den summan successivt Hur stor buffert ska jag ha? En fråga som intresserar många och som inte sällan väcker debatt. En buffert, en reservpott eller vad vi än vill kalla det är kort och gott en summa pengar som ska finnas lättillgängliga vid oförutsedda händelser och kostnader. Oavsett om det är händelser av enklare karaktär som att tvättmaskinen går sönder eller av större kaliber som långvarig.
Vi skulle aldrig tänka oss att lägga så mycket på ett bröllop, men alla är olika här och förstår ändå hur viktigt det är för vissa. Att önska sig pengar kanske hjälper att finansiera en del, antar man kommer upp i dessa summor om man bjuder in många personer Till kunskaällan Hur blir man rik. Att ha tillräckligt med pengar att göra allt du drömmer om och lite till, är att vara rik. När du ser en rik person framför dig kanske du tänker på en person som vunnit pengar eller ärvt en större summa pengar, men sanningen är att alla svenskar har möjlighet att bli rika Det gäller också att ha koll på hur mycket denna urholkas av att du slutar jobba. Pensionsekonomen Kristina Kamp på webbportalen minpension.se illustrerar med ett exempel: Om du som anställd tjänar 32 000 kronor i månaden och slutar jobba vid 55 år så går du miste om allmän pension plus tjänstepension på cirka 5 500 kronor i månaden, livet ut Yes, som ni vet på WSB så har man ju ett minimum hur mycket förlust/vinst porr och YOLOs ska vara. Man kan inte lägga ut när man förlorar 300kr och kalla det förlust-porr liksom. Även om det är en norm i Sverige att inte prata pengar har jag fan blivit lite trött på att se massa prickar där man inte har någon aning om hur mycket pengar som är inblandade Man kan lätt tro att spel och lotto är det enda sättet hur man blir rik på (det är faktiskt ett riktigt dåligt sätt!). Inget kan vara mer fel. Vi ska ta och titta på hur man blir rik i nedan 30 bästa tips och sätt att bli rik. Navigera till något av tipsen för att läsa mera med nedan lista
Karins man spelade bort alla deras pengar: Efter några månader när jag både hade vunnit och förlorat försökte jag räkna ut hur mycket pengar som gått åt. I den stunden insåg jag på allvar att det här inte gick längre. Mina sparpengar var slut och jag hade ingenting att leva på resten av månaden Hur mycket får jag över att leva för och vad händer om till exempel räntorna skulle stiga? Det kan vara jättekul att bo fint och i ett fint område men man ska också ha råd att leva.
Om det företag man har aktier i går med vinst kan man få utdelning, vilket är en del av företagets vinst. Hur stor del av vinsten man får ta del av beror på två saker; dels hur många aktier man har som berättigar till utdelning, och dels hur stor del av vinsten som ska delas ut till aktieägarna vilket bestäms på bolagsstämman När man ska börja. Hur mycket pengar som behövs. Hur man börjar investera. Denniz Zandelin · Uppdaterad 1 januari 2021 Skulle du lägga alla dina sparpengar i en indexfond som följer OMXS30 så kommer utveckling av dina pengar följa utvecklingen av OMXS30 - Då kan man antingen ha det på skattekontot fram till nyår, som ger 0,8 procents ränta. Annars ska man välja någon av nischbankerna, som betalar 0,7-0,8 procent. Man ska inte ha pengarna hos storbankerna, men det är extra viktigt nu när finansmarknaden skakas lite att man har insättningsgaranti, säger Christina Söderberg Så hade det var t.ex. postglacial finlera på den kartan så borde jag kanske ha varit ännu mer orolig? Om du orkar svara, mest att jag inte stött på någon som kunnat förklara de här begreppen i korrelation till husbyggen förut så därför jag blev intresserad (känner att man skaffar sig mycket udda kunskaper i den här processen) Här går vi igenom vad risk egentligen innebär och hur man ska tänka kring risk för sitt sparande. Den som väljer bort risk och låter alla sparpengar sitta på ett sparkonto kommer i slutändan ha riskerat sina besparingar eftersom de förlorar i Däremot kommer du inte kunna få lika mycket för dina pengar om tio år p.g.a.
Menar man utifrån två heltider? Nu jobbar jag 56% och min man 60% och så tar vi lite FP på det. Vete tusan om vi skulle klara oss på 75% av den inkomst vi Hur mycket marginaler ska man ha Jag hade, för att vara lite konservativ och för att ha ett motiverande mål, satt upp målet med kontantinsatsen så att den stod för 25% av husvärdet. När jag nu inser att vi inte vill köpa ett dyrare hus än 7 miljoner och vi faktiskt inte behöver ha en större kontantinsats än den av bankerna satta minimigränsen på 15%, så är det strax över en miljon vi verkligen behöver ha.
Behovet avgör hur stor hemförsäkring du ska ha och det kan finnas skäl att minska på omfattningen något, om du vill det. Allt beror på hur mycket du vill försäkra dig för, men viktiga frågor du bör ställa dig är hur mycket värdefull egendom du har som kan riskera att skadas Ett bra alternativ, framförallt om man känner att ens buffert inte är tillräckligt stor, är att. Hur mycket ska jag använda? Tja, hur långt är ett snöre? Har man massvis med tid, ork och en plånbok som heter duga så kan man mycket väl odla växter i enbart pimpsten om man känner för det. Vissa odlar både växter och grönsaker i hydroponiska (alltså jordlösa) stationer med enbart pimpsten som substrat Hur mycket ska jag använda? Tja, hur långt är ett snöre? Har man massvis med tid, ork och en plånbok som heter duga så kan man mycket väl odla växter i enbart perlite om man känner för det. Många stora växter i köpcentrum och andra typer av kommerser odlas enbart i perlite av praktiska skäl
Vad ska man försäkra? De flesta privatekonomer håller med om att man bör försäkra sig mot de händelser som har katastrofala följder för dig, familjen och privatekonomin. Dessutom finns försäkringar som du måste ha, till exempel trafikförsäkring om du har en bil, motorcykel eller annat vägfordon Kan sparpengar få färre barn att arbeta och därmed hur mycket premier man kommer att behöva ta ut inför Ogdens diskonteringsränta är en beräkning som används för att bestämma hur mycket pengar försäkringsföretag ska betala som ersättning till personer som har fått livsförändrande skador så att de täcker alla.
Hur ska man prioritera när man väljer utbildning? Utbildningar kan skilja sig mycket åt, och bland det första du borde fråga dig själv är vilken typ av utbildning som passar dig. Vill du arbeta vid sidan av studierna för att samla ihop lite sparpengar - Varje lärare ska inför kommande läsår ha en dialog med sin rektor om vilka grupper man har, vilka svårigheter som finns, hur mycket man undervisar etcetera. Man måste ha en bild på skolan över hur det ser ut och varje lärare ska ha en chans att utrycka sin uppfattning. Så är det tänkt I början av 2000-talet var en Svanen-märkning av fonder sist uppe på tapeten. Då var inte branschen mogen. Men nu verkar tiden vara inne - i slutet av nästa år beräknas konsumenterna kunna bli guidade av den välkända miljösymbolen i jakten på bra sparalternativ. Och samtidigt väntas även Naturskyddsföreningen komma med en märkning.Text: Åsa Berne Hur mycket foder ska valpen ha? Den mängd som valpen får vid varje måltid varierar beroende på rasen och storlekskategorin: mycket småvuxen, småvuxen, medelstor, storvuxen eller mycket storvuxen. Använd tillverkarens anvisningar på valpfodret som riktlinje och fråga din veterinär om råd om du är osäker
Hur snabbt det går att få ihop 4,8 miljoner beror självklart på hur mycket man är beredd att spara och på hur du investerar dina pengar. Jag ser ofta över mina kostnader som t.ex. om alla abonnemang jag har används så att det är värt pengarna, om det går att förhandla ner elpris och försäkringar Berättade på samtalet om hur besviken jag var förra året då ingen annan erbjöd sig att hjälpa till. Hur besviken jag var att jag hade kollegor som hade 70-80% färre arbetsuppgifter men som kom t mig o snackade skit om hur mycket de hade att göra och att de la över uppgifter på mig Om man är 186cm, hur lång bräda är då lämpligt att ha? Gå på mellan hakan och näs tippen.med tanke på att man tävlat i 10år plus varit trännare så skulle jag ge dig det som råd.går du på de måttet kan du nästan åka allt En vanlig fråga är hur mycket ska man spara varje månad? Detta otroligt subjektivt men det beror helt på vad ditt mål är - Även om du sätter in en låg summa pengar varje månad så kommer pengarna växa med åren och är ett utmärkt sätt att börja spara inför en buffert
Med ett eget konto kan man anpassa innehållet precis som man själv vill, men hur stort sparande behöver du egentligen ha? Så mycket sparpengar behöver du för att vara trygg Hur mycket ska man spara? Att göra en budget är ett stort första steg till att påbörja ett bra och långsiktigt sparande. Men hur mycket pengar bör man egentligen spara varje månad? En bra tumregel är att spara 10% av din lön varje månad om detta är möjligt. På lång sikt kommer då dina sparpengar växa till en betydande summa
Räkna själv! Så mycket måste du spara. Den allmänna pensionen landar i regel på omkring halva slutlönen, medan den viktiga tjänstepensionen bidrar med ytterligare 10-20 procent. Då hamnar du någonstans runt 60-70 procent av din tidigare lön Det första man ska göra är att själv ta ställning till vilken placering man vill ha för sin premiepension och tjänstepension och att spara i aktier då det är ett långsiktigt sparande. Aktier eller räntor i denna placering kan göra en jättestor skillnad. Men så kommer man till den stora frågan, hur mycket behöver jag spara till. Frågan är vart man ska göra av sina pengar om man inte investerar dem på börsen. Det är självklart att man vill försöka få avkastning på sina pengar. 400 000 kr kan jobba väldigt bra om de får chansen. Dessa pengar hade på börsen kunnat göra mycket nytta och ge fin avkastning, om det hade varit business as usual
Kommer jobba inom IT där man tjänar som minst 35tkr i månaden. Har sparat upp till 300tkr och har tänkt köpa en lägenhet för 2.5mkr om ett år från nu. Skulle upattas mycket om man fick svar om hur mycket man borde spara för kontantinsattsen och hur mycket lär allt kosta per månad för allt då man väl köper lägenheten Ska jag ge lika mycket i månadspeng till min 13-åring som till min 10-åring? Här är en lista över hur mycket pengar barn och tonåringar får i olika åldrar Detta för att säkerställa att du ska kunna ha råd att betala även om räntorna skulle stiga kraftigt. 6-7 procent ränta är inte en ovanlig siffra att räkna med. Kvar att leva på. Bankerna räknar på hur mycket pengar du har kvar att leva på efter boendekostnader och lån är betalda Hur mycket ventilation behöver man? I Boverkets byggregler om ventilation kan man läsa att uteluftsflödet ska vara lägst 0,35 l/s per m² golvarea och det tas även upp olika exempel på att t.ex. bostäders sovrum bör ha ett minsta tilluftsflöde på 4 l/s per sekund och sovplats
Förändringar som gäller hur mycket du arbetar måste du anmäla i förväg. Övriga förändringar ska du anmäla så snart du vet. Om du inte anmäler förändringar så kan du bli skyldig att betala tillbaka om du tagit emot för mycket pengar eller fått pengar som du egentligen inte ska ha. När aktivitetsersättningen upphö Om man dessutom amorterar under en längre tid behöver man inte betala lika mycket när man blir äldre, till exempel när man är pensionär och automatiskt har mindre pengar att röra sig med. I en sådan situation gynnas man av att ha en låg boendekostnad och en amortering ger då en form av säkerhet inför framtiden Före vi börjar prata om hur många set du ska göra per muskelgrupp och vecka, behöver vi definiera vilken typ av set vi pratar om. I forskningen standardiseras detta ofta för att få jämförbara resultat mellan studier, och i forskningsstudier brukar man därför normalt låta deltagarna ta sina set till failure , alltså punkten då de inte kan lyfta en repetition till Om priset för bostaden du ska köpa är 1 000 000 kr, blir en handpenning på 10 % alltså 100 000 kr. Har du då sparat ihop till kontantinsatsen för bostaden, som vi här räknar med är 15 % och därmed 150 000 kr, kan du använda en del av den hopsparade kontantinsatsen för att betala handpenningen
Hur många fonder bör man ha? - Jag tycker att man ska ha färre än tio aktiefonder som privatperson. Annars tappar man lätt fokus och får svårt att hålla alla under bevakning. Men man ska helst ha fler än fem. En bra portfölj innehåller fonder som kompletterar varandra Du kan idag köpa SSD-enheter på upp till 4TB men hur stor behöver du egentligen och ska du kanske använda flera samtidigt? I del 1 av lagringsguiden kunde du läsa om skillnaden på en mekanisk hårddisk och en SSD. Vi kunde då konstatera att även om en HDD fortfarande ger mest lagring för pengarna så [
Hur många av dina 8 timmar om dagen du kan ta betalt för är såklart individuellt, men man skulle kunna hävda att en sjuttioprocentig debiteringsgrad är ett bra riktmärke. Det skulle i så fall innebära att du ska försöka ta betalt för ca 117 av dina 167 timmar varje månad, vilket ger dig ett lägsta timpris på ca 685 kr/h (80 000 / 117 ≈ 683,8) Men hur mycket D-vitamin ska man egentligen ha? Så här svarar Kureras näringsexpert Zarah Öberg. D-vitamin är ständigt på tapeten. På grund av de nordliga och solfattiga breddgraderna lider många svenskar brist på det viktiga vitaminet
Med vår kaloriräknare kan du enkelt räkna ut hur många kalorier du ska ha per dag för att gå ner ett kilo i veckan. Exempel: En kvinna på 42 år som väger 70 kilo vill gå ner ett kilo på en vecka. Hon är medelaktiv på jobbet och ganska aktiv på fritiden. Normalt behöver hon 2 278 kalorier I vår Fondskola får du lära dig det mesta du behöver veta för att spara i fonder - oavsett om du är nybörjare eller har sparat länge i fonder. Du får bland annat lära dig mer om risknivå, andelsklasser, avgifter och skatter. Läs mer om vad en fond är, hur man köper och säljer fonder med mera Hur mycket pengar behöver en pensionär 2021? Hyra ut, om man bor i villa eller har sommarstuga (ett sätt att ha råd att behålla den) Dela ekonomin med andra, t.ex. matlag, bilpool, byta bostäder med varandra; Medelpensionären - 23.000 kronor i pension före skatt Det finns lite olika teorier om hur mycket klor du skall ha i ditt spabad vissa säger 1-3(mg/l)ppm och andra 3-5(mg/l)ppm. Det är lite beroende på hur mycket du använder ditt spa och hur många som badar. Prova dig fram vad som är bäst för dig Nyheter kring coronaviruset SARS-CoV-2 och pandemin med covid-19. Läs allt om symtom, vaccin och statistik i Sverige och världen
När du citerar ska du göra det korrekt, alltså ordagrant återgivet. Du ska återge varje tecken just som det står i originalet. Däremot finns det inga regler för hur mycket eller hur litet du får citera: ett ord, en mening, ett helt stycke eller flera stycken. Antingen väver du in citatet i din text eller så gör du ett blockcitat Man brukar säga att rent generellt ska man eftersträva att ha minst två månadslöner på sitt buffertsparande. Hur mycket behövs i buffertsparande? Hur mycket buffertsparande behöver man? En buffert ska helst bestå av 2-3 månadslöner. Det är en bra tumregel som de flesta sparekonomer använder
Hur mycket koffeinvatten kan man dricka? Hur gammal ska man vara för att dricka koffeinvatten? Hur brygger man gott kaffe? Varför är bönorna oljiga? Om Löfbergs. Vi letar ständigt efter nästa kaffe. Nästa sätt att dricka det, nästa sätt att odla det. För dagens generation kaffeälskare och för nästa generation Hur stor buffert ska man ha? En buffert kan vara avgörande för att klara av oförutsedda utgifter, men det är långt ifrån alla som har en tillräckligt stor buffert. - Många har täckning för oförutsedda ekonomiska händelser på upp till 10 000 kronor vilket är bra, men jag önskar att vi i nästa års undersökning ser att andelen med buffertsparande ökat, säger Claudia Wörmann. Men till sak som spelar in i hur mycket tryck man ska ha i är brädden på fälgen och däcket. Det gör kanske inte så mycket, men något att tänka på. Svara. Elna skriver: 19 april, 2017 kl. 13:11 hört man ska ha leca och vatten i ytterkrukerna till sina orkidéer, hur mycket lecakulor och hur mycket vatten skall jag ha i ytterkrukan? hoppas ni svarar mig fort då jag ska ner och köpa leca nu Hur mycket vatten ska tulpaner ha? Tulpaner behöver inte ha så mycket vatten i vasen. Fyll på max 10 cm. Hur snittar jag tulpaner? Gör ett rakt snitt cirka två centimeter från stjälkens slut, med en ren kniv. Få krispiga tulpaner. Tulpaner som får stå svalt på natten lever längre
Välkommen in för att läsa om vad man ska tänka på när man ska gjuta en betongplatta, vad som bestämmer dess tjocklek, hur man räknar ut betongmängden och vilket underlag grunden ska ha. Välkommen in för att läsa alla våra frågor och svar om att gjuta betongplatta Hur mycket isolering ska man ha i ett garage? Om du som många andra i dag väljer att isolera ditt garage är en vanlig fråga - hur mycket ska man egentligen isolera i garaget? Vårt svar är att det beror på hur hur du ska använda det och var i Sverige du bor
Hur mycket kaffeböner ska man använda? Har på senare tid börjat dricka en hel del kaffe och det går åt ganska mycket bönor. Kaffe är ju dyrt och det vore såklart dumt att överdosera mängden om det inte gör någon skillnad ändå Vad har jag sagt nu då :em: Undrade bara hur man vet sin förbränning och att det bara gäller att proppa i sig så mycket som möjligt om man vill gå upp i vikt, även om jag helst skulle vilja ha något mål att komma upp i per dag När du ska starta ett aktiebolag måste du sätta in minst 25 000 kronor i aktiekapital, det kan vara kontanta medel eller i form av så kallad apportegendom). Måste du till exempel ha en dyr kaffemaskin för att kunna driva ditt kafé kan den vara en del av ditt aktiekapital. Apportegendomen måste vara till nytta för bolagets verksamhet. 4 En person som är 175 cm lång är således enligt BMI-tabellen underviktig om han eller hon väger mindre än 57 kg (BMI = 18,6) - oavsett om det är en man eller kvinna. Och personen är överviktig om han eller hon väger mer än 77 kg. Vill du få tips om hur du ska få bukt med magfettet ska du läsa Aktiv Träning Menar man utifrån två heltider? Nu jobbar jag 56% och min man 60% och så tar vi lite FP på det. Vete tusan om vi skulle klara oss på 75% av den inkomst vi Hur mycket marginaler ska man ha - Sidan